Tjejmilen 2009

Sköna söndag...

Så var årets tjejmil avklarat!! Tiden blev 60 min, som jag ville springa på , så jag är nöjd.
Tjejer och tjejer, medelåldern var 38 år, det är ganska högt, då är man ju för fan i medelåldern...ha ha ha
Det var väldigt många tanter som sprang, vad har dom där och göra om dom inte kan hålla mitt tempo åtminstonne!!?
Dom får snart döpa om till tantmilen, och då kommer jag att sluta springa, ha ha ha, jag vägrar bli en tant!!
Eftersom Jenny svek mig , hon skulle följa med som moralisk support, så följde Fredrik med och hans son Isak, det var väldigt snällt, Tack!! Det är så tråkigt att åka in själv.
Vi hade tur med vädret och dom 10 km var helt ok, inte så jobbigt som jag hade trott!! Jag börjar ju bli van vid denna sträcka.
När jag kom hem tog jag en skön duscha och sen somnade jag, vaknade upp kl.4 på em. då var jag lite hungrig.
Resten av dagen har jag strukit mina blusar och bakat blåbärspaj, jag får gäster imorgon...

nu är jag trött, så jag orkar inte skriva mer, puss och kram  på er!!

starten, jag startade i grupp 3, att springa hela vägen på 55-59 min

Så här vacker natur springer vi i ...

Karta över Djurgården

Loppis i Kärrtorp

Hej Alla!!

Har inte bloggat på ett tag, så nu ligger jag lite efter...
Årets Loppis ägde rum lördagen den 29 Augusti..på Kärrtorpsfestivalen, som finns varje år, med karuseller och upppträdande, samt då Söders största Loppis marknad..
Detta är andra året i rad som jag har ett loppisbord.Det är snälla Gite som ordnar till mig.Gite är klassmamma i Filippas klass.
I år ville Eva.A oxå stå och sälja, så jag bokade 2 bord.
Snälla Stefan var hygglig att hjälpa mig att skjussa alla min prylar kl. 8.00 på morgonen., Tack Stefan! Du är en klippa!!
Till en början gick det trögt men vid kl.13.00 så var kommersen i full gång!!
Vi hade tur med väfret oxå, lite blåsigt, men huvudsaken att det inte regnade.
Annixka, Filippa, Angelica, Tove, Jenny, och Monica var förbi och tittade.
Kl.17.00 packade vi ihop våra grejer, Andreas, Evas man var snäll och skjussade mig hem med det jag hade kvar, det var inte så mycket..Tack Andreas!!Du är oxå en klippa!!
Jenny var hemma hos mig redan, kvällen blev lugn, jag var helt slut, Monica kom förbi och drack te med oss..somnade som en stock kl. 22.30..hlet utslagen..
Gjorde en bra förtjänst i alla fall, drog in 1350 kr!!Inte illa va? Jag är helnöjd!

Affischen

Eva och Thea

Karnevalståget kom förbi...

Ny design..

Måndag igen, veckorna går ruskigt fort!, Nu bara 4 månader kvar till Julafton, ha ha ha..
Idag köpte jag ett par lårhöga skinnstövlar för 1000 riksdaler, egentligen hade jag inte råd, men what the fuck..måste ju unna mig ngn. gång...Jag fyller ju år snart...

Filippa har varit urgullig och gjort en ny design på min blogg.Tack söta du, puss puss, älskar dig mest i hela världen!..
Läs gärna hennes blogg här..

En månad kvar....

Hallå alla..

Nu börjar det verkligen närma sig...ni vet alla vad jag pratar om, idag är det exakt 1 månad kvar...suck..men vad göra?
Det är väl bara att acceptera att man kommer in i medelåldern och sen försöka göra det bästa av saken..Men det låter så negativt..Är livet slut då? Får man inte bete sig som 25 längre?..Får man festa till kl. 4 på natten?ja, det kommer nog att visa sig...man blir väl inte äldre än vad man gör sig...

Jag träffade Mr.Sundström på stan, vi lunchade och shoppade ihop, mycket trevligt, sen var det tvättstugan för resten av dan. Filippa är fortfarande sjuk, så hon får stanna hemma imorgon..
Ikväll blir det tidig sänggång, är trött, känner just nu att man är nog inte 25 i kroppen, bara i sinnet, ha ha ha. Det kostar att ligga på topp!!

Puss och Kram till alla mina nära och kära...
Imorgon måndag och ny vecka.

Lördag

Vaknade upp vid typ 11.30, seeeg som kola...Undra på det när man festar till kl. 3 på natten...Under kvällen känner man sig som 20 , men dan efter som 50, ha ha ha...och jag är bara 39...
Jenny kom vid 15.30 för att hon ville och att passa Filippa, hon blev sjuk igår, men jag hade bestämt med Ywonne redan att jag skulle komma på middag hos henne och ev. att gå på bio.Jag kom dit vid 16.30, ca. Mariette var redan där.
Vi hade jättemysigt och lugnt och trevligt.
Vi hann aldrig in till bion, men det gjorde inget för jag var trött redan och det skulle bli så stressigt..när vi ätit klart, så var kl. 18.30. och det var då bion skulle ha börjat, och ingen av oss orkade se en senare film.
Ywonne var gullig och skjussade hem mig, och resten av kvällen softade vi, jag , jenny och Filippa...
Tack Ywonne för en god och trevlig middag, nästa gång ska jag inte vara bakis...kram

Engelen

Ho ho..

Så var det fredag igen och fest, livet är en fest!
Vi började hemma hos Monica, denna gång var det bara jag, Monica och Terez. Tina skulle komma till Engelen senare med en kompis.
Vi hade knytis och drack och åt, alltid lika trevligt hos Monica, Tack!
Vid 22 rycket tog vi tåget in till Gamla stan och Engelen..
Det var ganska mycket folk, och vi hamnade på en svensexa..Dom var helt galna, men roliga!, så vi hängde med dom resten av kvällen och dansade oss svettiga, det är bar att röra på sig har jag hört, det var som en 3 tim långt gympa pass!!, ha ha ha.
Terez drog sisådär vid 01, tror jag, men Monica och jag var kvar en stund till. jag kom hem 03.30..
Tack för en helt galet rolig afton!..

Har tyvärr inga privata bilder, glömde att ladda kameran...suck...

Ikea..

Söndag idag, och jag vaknade kl.10...
Solen sken och det var varmt och skönt, fast det blåste lite men det var varma vindar..
Stefan och jag tog våran lilla utflykt till Ikea i Barkaby..
Hysteriskt med folk, jag tog det jag skulle och sen drog vi lika fort som en avlöning!  Ha ha ha..
Vi intog våran lunch på Mc Donalds där i närheten.
Sen drog vi vidare och tittade lite här och där..innan jag fick skjuss hem.
När jag kom hem gjorde jag en hemmagjord pizza med tomat, mozzarella och parmaskinka, en ny variant, eftersom jag alltid brukar ha köttfärs på. Det blev i alla fall asgott, toppade med ruccola sallad..

Tack för en trevlig söndag..

Gunnarssons konditori

Idag, lördag har jag varit flitig som en myra på f.m. dammat, dammsugat, vattnat blommorna och fejjet och fejjat!
Det tillhör inte vanligheten till, så det var bra att passa på, när lusten infann sig...
På e.m åkte jag in till Söder för att träffa Karin och ta en fika med henne.
Hann fynda på Bolagret och Indiska innan.
Vi tog en fika på Gunnarssons specialkonditori, som ligger mitt på Götgatan.
Det här var mitt första jobb när jag kom till Stockholm, 18 år gammal och oförstörd!  Ha ha ha.
Året var hösten 1988..Shit, förstår ni hur gammal jag är nu?...Jag jobbade där 1 år, innan jag drog vidare.
Alltid lika trevligt att träffa Karin, vi har hittat varandra igen efter många års frånvaro och jag är jätteglad för det!

Sommaren med Göran

Fredag och sista dan på veckan, sååååå skönt att det är helg nu..!!
man får sova tills man vaknar, och det brukar vara mellan 8 och 9 på morgonen.
Efter jobbet så åkte jag till stan för att leta efter en present...det tog ett tag, men till slut så hittade jag en, jag blev så glad , så jag  köpte en till mig själv oxå, Stefan köpte oxå en..
Sedan gick vi till Hötorgs hallen, där ligger en grekisk restaurang, som vi intog våran middag på..

Bion som vi såg heter Sommaren med Göran.
Vill ni skratta i 1,5 tim, så gå och se den!!
Mycket roligare än vad jag trodde, och jag nästan vek mig av skratt!!
Jag tror att en film blir bäst när man inte förväntar sig en massa saker av en film.
Denna film är sommarens roligaste och därför får den 5 solar av 5 ! Jag rekommenderar verkligen denna film!

Medis kök och bar

Hej alla!!

Detta är andra veckan på jobbet efter semestern, man känner sakta att man börjar komma igång, men det är bra seeeegt...
Lisa och jag bestämde oss för att sätta oss  i solen på Medis och prata om livet och äta och dricka lie, ja, bara ha mysigt helt enkelt.!
Vilken tur att dom har stora parasoller för det kom ett ösregn, och då hoppade vi in under tak.
Jag åt en veg. pasta med mozarella i tomatsås, helt ok, den var god.
Lisa ville bara ha nötter.
Man känner att sommaren börjar  lida mot sitt slut, för det är lite kyligare nu, jag envisas med att ha kjol, men snart går det inte längre. Hösten börjar smyga sig på...
Jag gillar hösten oxå när löven skiftar i färg till gul-rött, och när det blir en klar luft att andas...Våren är ju nästan värst, när pollen finns i luften...
Och snart fyller jag år, nu är det bara drygt en månad kvar.....

Golden Hits..

Jag hann inte mer än komma hem från Adelsö i lördags, så duschade jag och facebookade lite innnan det var dax att cykla hem till Monica. Hon bjöd på jättegod mat och goda vänners sällskap.
Jag hade inte tänkt att följa med till Golden Hits, men jag var inte svårövertalad, ha ha ha..
Det var himla längesen jag var där, så det var himla roligt! Jag älskar att dansa oxå! I fyllan och villan så sjöng jag karieoke..Tusen och en natt...Vi tog taxi in och kön in var ganska kort, så det tog inte 1 timme för att komma in., ha ha ha.
Vi hade en helt galen kväll och jätteroligt!!
Tack Monica och dina vänner!!

Tina och Monica

Johan och Terez

Jag och Johan

Johan, Monica, Tina, Terez, och Johan utanför GH

Adelsö

Denna vecka har verkligen varit en av dom varmaste på hela sommaren, grattis ni alla som haft semester denna vecka oxå,
dock var det min första vecka att jobba efetr mina 4 veckors semester.
Det var tungt som fan att börja jobba...det sög rent ut sagt...men, men jag har haft en bra semester...man måste ju börja ngn. dag.
Idag är det fredag, sista dagen på veckan.Stefan hämtade mig kl.16.00 och så
åkte vi ut till Adelsö, där hans mormor Signhild bor.Helt underbart ställe..Britt och Pelle kom oxå ut.
Efter middagen åkte jag, Stefan och Britt ut i båten för att lägga ut nät, det ät lättare att få fisk då.
Jag var helt slut efter första veckans jobb, så vi  lade oss ganska tidigt, typ vid 23.00.

Dagen efter steg vi upp kl.7.30, för att ta en snabb frukost och sen åkte vi ut med båten för att hämta upp våra nät. Man måste hämta upp nätet på morgonen.
Vi fick 3 stora Abborrar och en stor Gös, så det var helt ok.Vi passade på att fiska lite med kastspön, men vi fick inget då.
Efter fm. fikat tog jag med deras stora hund, Tam på en joggingtur, han var jätteduktig och inte skällde, fast vi träffade en massa folk och hundar.Det var verkligen asjobbigt att jogga idag, när det var typ 30 grader i solen, minst, så det blev bara 4 km.
Efter det badade vi vid bryggan, det var varmt, typ 22 grader, fast Pelle och Stefan är lite badkrukor..hi hi hi, Själv hoppade jag i flera ggr.Underbart var det att bada!!
Vi åt en tidig middag, vid 15.30, för att jag och Stefan skulle hem.
Det blev kräftor och Västerbottenpaj...muuums...

Tack snälla ni för att jag fick följa med ut till Adelsö...pussar och kramar...

Signhild, Stefans mormor

Stefan och Britt

Jag i båten..

Fin va?..

Aliz

Liza

Tam

Här står jag med fiskarna, en Gös och en Aborre

Ingen sommar utan Allsång...

Hej alla!!

Säsongs finalen av Allsång på Skansen, var väldigt lyckad!, Trevligt sällskap och god  picknick..
Vädret var fantastiskt och vi trängdes med 17000 andra människor.
Jag brukar varje år åka hit en gång och vara med bara för stämmningens skull. inte för att man ser så bra, särskillt inte när en man på 2 meter står framför en, och man själv är 1.50 cm lång, ha ha ha.
Monica hjälpte mig att fota lite...
Det var en jättebra avslutning när jag fick åka på Monicas hoj!! Grym  känsla att åka så där, en frihetskänsla!! Jag tjöt som Ronja Rövardotter..
Tack snälla underbara Monica för en trevlig kväll!! Tack för att du finns! kram.

Min kära vän Monica

Björn Skifs och Anders Lundin

Monicas Hoj!!

Sista dagen på semestern...

HO HO

Idag har jag slösat bort dagen på att bara vara bakfull, jättefint väder ute men jag har suttit inne hela dan...
Det enda roliga jag har gjort idag var när jag cyklade över till Annicka för att fika, Angelica fyllde 13 år idag!!Grattis gumman, nu är ni stora tjejer..Filippa blir13 på Torsdag...Hon och Matilda åkte till Staffan i Örebro, dom kommer nog hem senast den 10 Augusti.
Men å andra sidan har jag flängt runt en massa på hela min semester, så det gör kanske inte så mycket att jag bara varit hemma, för jag har inte orkat göra ngt. annat, fast lite tråkigt är det...att vara helt ensam...
Men , men jag måste lära mig att vara det...
Jag har hunnit blogga lite samt planerat lite oxå för kommande saker...
Idag blir det tidig nattning...
Det kommer att bli jobbigt att gå upp kl. 06.00 istället för 10.00. som man har vant sig vid dom senaste 3 veckorna..

Hej så länge..

Pride Paraden

Lördag 1 Augusti

Väntat på i ett år nu, Pride paraden, missade den förra året, så nu ville jag gärna inte missa den.
Träffade Jenny och hennes kompis Rosis vid 12 tiden, vid Slussen, så gick vi vidare till ett cafe på Hornsgatan , Hornsgtspucken där tog vienfika.Senare just när himlen öppnade sig kom min kompis Karin , jag fikade med henne på samma cafe, medans Jenny och Rosis passade bra platser.Sedan kom oxå Mattias, en kollega.Paraden kom inte förren ca 14.20, och det var helt fantastiskt att se så många människor engagerar sig i att vara med och alla som stod och tittade.Detta var slut ca.15.30, så då gick vi till Scandic Sjöfart för att sitta på deras takterass, solen sken och det blev en helt underbar kväll.vid typ 18.30 skulle Jenny hem och Karin skulle oxå hem, jag och Mattias skulle gå och äta, vi gick genom Gamla stan men hittde inget, till slut hamnade vi på Medis, på Kvarnens uteplats.
Kl. 21.30 åkte Mattias hem, och Mr Sundström kom in och joinade mig på Malmen till kl.23.30, innan jag åkte hem ....

Karin och Mattias

2 gelatinblad
400 gr frysta hallon
3 msk socker

Sjud grädden med kaffebönorna i 2-3 min i en kastrull.
Blötlägg gelantinet i vatten.Sila av kaffebönorna och spara grädden, tillsätt 1/2 dl. socker.
Kram aur gelantinet och vispa ner den i den varma grädden.Häll upp i portionsformar, låt stå kallt i kyl i ca 3 tim, minst innan servering.
Mixa bären och tillsätt sockret.
Garnera med kaffeböna och ringla såsen runt om, el. som en spegel.

LYCKA TILL

Fredag...

Idag försökte jag gå upp lite tidigare än igår...
Efter frukosten så bakade jag en blåbärspaj, av blåbären jag plockade igår., den blev riktigt god.
Försökskaniner var, Stefan och Annicka och Filippa, fast dom fikade i olika omgångar..
Idag har jag faktiskt inte varit rastlös!!helt otroligt!!, snarare ganska loj..
KL. 16.30 begav sig Filippa och jag in till stan, för vi skulle hitta skor, men vi hittade inga, sen var det dax att gå till Bambo garden, där vi skulle träffa Annicka, Angelica och Jenny för att intaga våran middag. Sussie, Annickas syster kom oxå.Senare kom även Sussies ex. make och deras gemensamma son , Steven.
På vägen till restaurangen träffade vi Sussie, Stefans syster, hon var där med sin kompis Eva, dom skulle på bio vid Medis.
Efter middan åkte vi hem till Annicka en sväng, sen skjussade Steven hem mig, det är mörkt nu kl. 23.00, så då vågar jag inte gå hem, ha ha ha.
Filippa sov hos Matilda, så dom hade gått redan.

Sov gott alla, Tack för en trevlig dag