Internationella kvinnodagen

Kära blogg...
Denna dag har inte varit min, trots att det är Internationella kvinnodagen!...grrrrr.
Jobbigt på jobbet, Måndagstrött och irriterad. På väg hem var jag inte alls sugen att gå och gympaikväll men nu känns det bättre. Hos tandläkaer blev det dyrt, 950 spänn!! , Undra på att man inte kan gå så ofta, ha ha ha, och jag som måste gå två ggr!! Denna gång var bara att ta bort tandsten, jag har varit där edan på unersökning och bara den gick på 490 kr!! Skandal!! PÅ självaste kvinnodagen!!

Så till alla er män därute, ta hand om era kvinnor!! Vad skulle ni vara utan oss? Nada! Och sluta att våldta och mörda kvinnor och barn!!
Och Jämnstäldheten har ju knappast gått så fort fram, trots att vi lever på 2000-talet...suck...
Vi har fortafrande lägre lön än er män! och vi tar ut mer föräldraledighet och vi vabar mer oxå!! Därför är det mindre kvinnliga chefer än män för ni bara tänker på er själva och vi får stå efter och ta hand om barn och hem! Skärp er!! Kvinnan ska inte behöva tjata om så enkla saker, vi kvinnor jobbar dubbelt, först på jobbet i 8 timmar, sen hem och handla,laga mat och ta hand om barnen,och allt som görs i hemmet är ju faktiskt obetalt arbete!! Har ni tänkt på det? Vem ska betala för att vi får sämre pension än ni?

Men så till er andra kvinnor som låter er hunsas av era män och inte står för era rättigheter!! Ni får skylla er själva!!Om ni inte kämpar för er sak så blir era liv ojämnställt!! Kräv att era män oxå vabar, trots att han tjänar mycket mer och har ni ett pissigt jobb, så byt!! För jag kan tänka mig att många kvinnor ute i landet har ett ostimmulerande jobb och är då hellre hemma för att slippa vara på jobbet. Men då blir ni oxå ekonomiskt beroende av mannen!! Och DET är inte bra!!


Själv har jag sett till att klara mig ekonomiskt själv!! Utan en rik karl!! Ha ha ha...


Kommentarer
Postat av: LISA

Bra sagt!

2010-03-09 @ 21:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0